Program 'Clever Girl Malaysia' Dikritik Dan Dikecam Hebat Oleh Netizen.

Program 'Clever Girl Malaysia' Dikritik Dan Dikecam Hebat Oleh Netizen.



Program televisyen yang sedang meningkat naik iaitu Clever Girl Malaysia adalah sebuah gameshow yang mencari gadis terpintar di Malaysia.

Program ini diwakili dari 14 peserta wanita dan mewakili 13 negeri dan 1 dari Wilayah Persekutuan. Program ini menilai setiap wanita dari segi pengetahuan am dan personaliti tiap peserta.

Rancangan ini diadakan secara langsung dan dinilai berdasarkan kuiz mingguan. Tetapi apa yang berlaku sebaliknya ialah ketika seorang peserta yang gagal menjawab soalan yang mudah. Rata-rata netizen mengkritik hebat program ini.

Soalan berdasarkan gambar dimana gambar yang tertera adalah gambar Tun Dr. Ismail. Clever girl gagal menjawab dan tidak kenal akan Tun Dr. Ismail. Tun Dr. Ismail sebenarnya adalah anak jati kelahiran Johor. Mana mungkin seorang yang clever tidak dapat menjawab soalan berkenaan.

Jawapan yang diberikan oleh clever girl dari Johor ini adalah tokoh berkenaan berasal dari Indonesia.

Apabila ditanya oleh pengacara kepada peserta lain, peserta dari Perlis menjawab beliau berasal dari Malaysia. Dan ditanya dari negeri mana? Peserta clever girl dari Perlis hanya mampu tersengih..

Jom baca kritikan hebat dari netizen.





No comments