Respon Isteri Aliff Syukri Bila Di Kecam Memalukan Malaysia Makan Di Kaki Lima.

Respon Isteri Aliff Syukri Bila Di Kecam Memalukan Malaysia Makan Di Kaki Lima.



Dato Aliff Syukri bukanlah orang yang biasa-biasa di Malaysia.Ramai yang kena dengan pengasas D Herbs ini yang menjual pelbagai produk kecantikan dan kesihatan.

Satu yang paing di gemari oleh Aliff Syukri Terlajak Laris adalah berkomgsi aktiviti hariannya di laman Instagramnya.

Baru-baru ini,Dato Aliff sekeluarga serta rombonganganya teah bercuti di Swiss.Seperti yang pengikutnya tahu,kalau bercuti Dato Aiff gemar memasak sendiri makanan mereka.

Yang kecohnya bila ada satu keadaan dia di halau keluar dari sebuah restoren kerana membawa bekalan makanan sendiri.Jadi mereka makanlah di luar restoren,di kak lima.



Muatnaik videonya telah mendapat respon,yang viralnya bila Chef Wan turut menganggap tindakan Dato Aliff seperti memalukan Malaysia.

Lihat respon isterinya,Shahida :

isu makan tepi jalan pun nak kecoh...bukan buat dosa atau makan makanan x halal...mmg ada restoran halal..tapi tau tak masa tu kita org dr mana nak kemana? ...perjalanan satu tempat ke satu tempat ambik masa 3-4 jam...kami berpindah hotel selalu sbb kita menyusuri tempat2 cantik seluruh negara tu...mmg saya masak sendiri sbb anak saya suka makan nasi...
.
so apa masalah korang yg x berhenti nak mengeji...utk pengetahuan korang kat situ x ada org lalu pun waktu kita org makan jadi nak malu sbb apa...saya lagi malu kalau mengutuk org tanpa tahu hal sebenar.....
.
Malas nak fikir nak puaskan hati korang semua....Esok2 yg ada anak tu tau lah nanti jgn pandai mengeji jer...akhir kata semoga kita semua termasuk saya sendiri dijauhkan dari bersifat mengeji atau mengata....🤗🤗

Nitizen ramai juga yang memberikan komen berbeza-bezaAda yang menyokong atas faktor makanan halal namun ada yang memberikan pendapat eloklah pergi ketempat yang lebih selesa sedikit seperti di taman untuk makan.

7 comments:

  1. Yerlah..kita tak tahu perkara sebenar..depa bukannya melakukan perkara haram..adventure apa mkn mcm tue..kalau pak arab suka mkn cara begini..berkelah sekeluarga..berhenti kat mana2 jer..dptkan redha Allah dari redha manusia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. mcm nie lah lau ada org lain jual produk dkt kedai awak datin n dato, ape perasaan awak.. mesti benda yg sama awak akan buat kannnnn... hmmmmmmmmmm datin pown bile org kecam marah.. lau rase dah tak tahan kena kecam jgn masuk lah video ker ape dalam laman sosial nie... ada jer org akan coment......

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak salah pun apa yang dia buat...kenapa nak komen sampai kecam megecam..yang kau dapat hanya la dosa aje...biala kau nk gi jumpa dia mintak ampun...buatnya nyawa kau diamik dgn mengejut..kau rasa tempat kau kt mana?

      Delete
  3. Alhamdulillah, walaupun kaya tapi tak kisah makan kat mana pun.. tak perlu malu pada manusia.. ada lebih baik malu kat Allah..
    Keep it up

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah, walaupun kaya tapi tak kisah makan kat mana pun.. tak perlu malu pada manusia.. ada lebih baik malu kat Allah..
    Keep it up

    ReplyDelete
  5. Laaa..kan lebih baik kalau tak publish apa apa? Ini tak, semua benda nak bg tau kat org. Kegilaan apa ni?

    ReplyDelete