Di Tuduh Menagih Dadah Sintetik- Baca Pendedahan Iqram Dinzly



Bru-baru ini di dalam media sosial,heboh di perkatakan yang Iqram Dinzly telah membuat perkarayang pelik,memakai serban mengunjungi pusat hiburan atau pub.

Bila sudah berada di tempat itu,sudah tentunya di kaitkan dengan minuman keras dan dadah.

Ternyata beliau agak marah dengan tuduhan itu.

iqramdinzlyPakai serban lepak #curve sambil minom rasem bukan arak ok! Pekena lak #nasidaunpisang . Jangan ingat #DRCHiQQY kurus sebab chow tut a.k.a hisap ice ice ice baby. Teh o ice wa hirup hari - hari! Jemput #bismillahirrahmanirrahim 
Selidik dulu , sebelom wa kasi wa punye pisau lipat dan lu bunoh siapa2 lu punya suka! #fitnahlebihterukdaripadamembunuh#mcjohnnylunicifiq @rotikaya jom join! Kita bincang isu semasa dan sembang #business . ADA BERANS ??? curve #curveman #damansara#telagawalkman #langkawiman


Mungkin terasa sangat dengan tomahan yang di lemparkan,lebih-lebih lagi bila ada pihak yang menuduhnya mengambil dadah,Iqram tampil dedahkan apa sebenarnya yang berlaku.



Pasti dengan perubahan tubuhnya yang semakin kurus menguatkan tomahan tersebut.



Lihat gambar sebagai rujukan !!! 1. Kedai Kopi #AlkesahnyaDRCHiQQY bermula dengan basic sahaja. Mula 28/2/2017 hinggalah 20/3/2017 siap untok beroperasi.
Segala susunan jubin #tiles , angkat batu - bata , bancuh simen , dekorasi & kemasukan barang - barang sehingga ianya terjadi sebuah #cafe , saya diamanahkan oleh Allah s.w.t untok menyempurnakannya sendiri dengan menghilangkan ego sebagai seorang yang #metrosexual . Sehinggakan penjualan barang2 mentah untok masak cari sendiri di sekitar #chenang , #kedawang , #padangmatsirat , #kuah . Dan saya bersyukor sebab dapat mengenali ramai orang #Langkawi yang baik hati lagi ramah mesra. Bukan saya nak berlagak, segala urusan saya disana mahupun dimana-mana dipermudahkan Allah s.w.t. Dalam tempoh kurang 30 hari ianya selesai dan saya belajar dari ZERO ! TIDAK PERCAYA ? Terpulang!

2. Rumah Usang berusia 36 tahun dan dah 2 bulan peninggalan orang tua.
Rumah ini didiami oleh seorang nenek dan atuknya meninggal awal. Maka khazanahnya kebanyakkan dah dimamah oleh ANAI - ANAI & serangga lain. Dengan tangan kaki jarinya dulu selalu berkilat #manicure #pedicure , akhirnya terkorban dengan niat ingin membantu BERSIH kan keadaan dalam 5 hari dan niat ikhlas... adakah ianya satu perkara yang perlu saya kongsikan ke? Nanti kata BERLAGAK, namun saya akui " Ya saya memang manusia berLAGAK kerana saya sedang berAKSI di bumi #Langkawi bersama #entiti - entiti demi ILLAHI. Dan dalam masa yang sama saya berkejaran untuk operasikan #DRCHiQQY .
Salah ke saya KURUS sekiranya saya usaha untok menjadi HAMBA ABDI kepada DIA ? Melaksanakan & muhasabahkan diri untok rasa diri ini HAMBA ABDI , dosa ke?

Bersih , Suci ...dituntut dalam kehidopan dan ADDIN ISLAM ? Burokkah KAIN BUROK ini jika niat dia hanya untok mempercantikkan dan memperindahkan keadaan di bumi keramat Langkawi , melayan tetamu yang membawa REZEKI dan bawa pulang BALA? Mencari rezeki halal dengan mempertaruhkan #metrosexual dalam diri dia di BUMI ALLAH LANGKAWI MALAYSIA, kesalahan yang besar? ALLAHUAKHBAR, ALLAH MAHA BESAR ☺

No comments