Selepas Bibik Dato Aliff Mencuri, Kini Giliran Bibik Nazdia Mustafar Pula Buat Hal.

Selepas Bibik Dato Aliff Mencuri, Kini Giliran Bibik Nazdia Mustafar Pula Buat  Hal.

Selepas isu bibik Dato Aliff viral mencuri di laman sosial, kini giliran bibik Nadia Mustafar pula. Kedua² bibik ini pula berasal dari Indonesia.

Kejadian ini berlaku ketika Nadia bersama keluarganya pergi bercuti di Thailand. Kejadian ini dilaporkan oleh jiran tetangga beliau kerana jirannya mengesyaki ada sesuatu yang berlaku dan amat mencurigakan.

Tingkah laku bibik itu telah menimbulkan kecurigaan kepada jiran tetangga Nadia. Bagus yer jiran² Nadia Mustafar nie.

"Pembantu rumah itu @ bibik hanya bekerja sementara sahaja kerana bibik yang lama sudah melarikan diri. Pihak agen telah menggantikan dengan bibik ini.

"Saya memang amat berat hati untuk meninggalkan bibik yanh baru ini bersendirian di rumah, tetapi kami semua tiada pilihan." ujar beliau kepada pemberita.

"Jiran beritahu saya tentang perangai ganjil pembantu rumah yang keluar masuk melalui laluan tong sampah.

"Jadi saya minta mereka masuk rumah saya dan melihat apa yang berlaku. Memang ada tanda-tanda pintu dipecah dan orang gaji juga sedah melarikan diri," ujarnya.

Setelah mendapat tahu kejadian itu Nadia tetap untuk meneruskan percutian seperti dirancang untuk tidak mengecewakan ahli keluarga yang lain.

"Satu bilik saya telah digeledah dan telah berjaya wang tunai, barang kemas, barangan hiasan dan 10 jam berharga saya dan suami." kata Nadia Mustafar lagi.

Dianggarkan Nadia Mustafar kerugian hampir rm50k akibat kejadian ini.

Kerajaan harus membuat satu undang² untuk membanteras kes begini dan mengetatkan lagi kemasukan bibik Indonesia ke Malaysia.

Apapun semoga Nadia Mustafar tabah dengan kejadian ini dan sesungguhnya ada hikmah yang berlaku di sebalik kejadian ini.

No comments