Abang Rogol 3 Adik Perempuannya Di Tangkap.

Sekadar gambar hiasan. 


Harapkan pegar, pegar makan padi. Itulah perumpamaan yang sesuai kita gambarkan kepada insiden ini yang berlaku di Kedah. Abang bertindak merogol 3 orang adik perempuannya.

Pemuda ini di tangkap setelah dia merogol ketiganya yang berusia 8 tahun, di sebuah rumah kosong di Sungai Layar setelah mengheretnya dari rumah mereka sendiri sekitar jam 8 malam pada Rabu lalu.

Gadis itu memberitahu ibunya yang berusia 39 tahun tentang insiden tersebut kira-kira pukul 9 pagi semalam walaupun diancam oleh adiknya untuk tidak memberitahu sesiapa.

Ibunya, yang menganggur dan mempunyai 12 orang anak, membuat laporan polis di sini pukul 5.50 petang pada hari yang sama. Suaminya adalah buruh.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kuala Muda, Supt Saifi Abdul Hamid berkata siasatan awal mendapati suspek juga merogol dua adik perempuan berumur sembilan dan 14 tahun dahulu.

Beliau berkata kedua-dua anak perempuan itu memaklumkan kepada ibu mereka tentang rogol tetapi dia tidak membuat laporan polis kerana dia fikir ia adalah gurauan sejak anaknya menafikan salah laku dan memberitahunya bahawa kanak-kanak perempuan itu memfitnahnya.

Beliau berkata suspek juga menafikannya apabila wanita itu mempersoalkan kejadian terbaru itu.

Supt Saifi berkata suspek, yang tidak bekerja, menyerahkan dirinya ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Muda kira-kira pukul 10 pagi semalam.

Beliau berkata golongan belia diuji negatif kerana dadah.

"Ketiga-tiga mangsa akan dihantar ke hospital untuk pemeriksaan," katanya dalam satu kenyataan.

Dia tidak menyatakan ketika dua anak perempuan yang lain dirogol.

Supt Saifi berkata kes itu akan disiasat mengikut Seksyen 376B Kanun Keseksaan. Kesalahan itu membawa hukuman penjara 10 hingga 30 tahun dan sebatan.

sumber :thestar.

No comments